tisdag 31 januari 2017

#138

Hej, va kul att vara igång igen. Jag blir så glad av att se allas fina tolkningar vecka efter vecka. Här kommer min första skiss för denna termin. Jag tycker att teamet axlat denna utmaning/skiss mycket bra. Skrolla ner och låt dig inspireras =))



Min tolkning

Jag har valt att skapa med vitt i vitt. Dekorationerna fick matcha bilden, guld och svart. Bilden är på våra stora flickor julen 2015. Tycker inte riktigt att layouten gör sin rätt på bilden. Den känns bättre när man ser den "på riktigt". Nu ska det bli spännande att se vad ni hittar på.
Teamets tolkningar

Sofi
  
Den här skissen var riiiiktigt klurig. Jag gillar inte att skapa med cirklar och de delade partierna fick jag fundera länge över hur jag skulle få till. Det slutade med att jag gjorde en slarvig cirkel i mist på bakgrunden och från ett randigt mönsterpapper skar jag ut tre ränder som jag satte lite snett över min LO. Det är inte särskilt likt skissen men ändå finns den där. Istället för stjärnor blev det lite hjärtan <3

Anna U

En inspirerande skiss som jag gillar massor och tolkade rakt av. I ren iver fick jag för mig att stänka dit lite svart mist...vilket jag ångrar men nu är det gjort :) Nåja det är ju en världslig sak! Härliga papper från Bella BLVD Illustrated Faith "Whatever is lovely". Titeln är från Dear Lizzy som jag hittade i mina gömmor. Fotot är några år gammalt på vår Astrid som hittade Nalle Puh på Birsta köpcentrum, lite suddigt men kärt. Nu ser jag framemot din tolkning av skissen!! :)

Mahlin78

Denna layout är mitt andra försök att skapa till den här veckans skiss. Min första tanke var himla snygg i just tanken, men inte alls på pappret. Jaja. Det blev till att tänka om och istället landade jag i detta. Min cirkel skapade jag med hjälp av en assiett, sedan har jag tejpat små, små bitar med Washitejp runt hela cirkeln och slutligen jobbat med en stencil och Distress Ink. Riktigt kul! Fotot är taget vid den här tiden men för 1 år sedan. 

Carina
Ja vad ska man säga om denna skiss? Jo att Maria är en hejjare på att utmana! Riktigt roligt att få tänka till rejält måste jag säga. Jag ritade en cirkel och delade in den i 5 delar. De olika fälten färgade jag sen in med distresser. Jag gjorde även alla linjerna på hela layouten med en distress och pensel. Sprayade också lite vatten på det hela och duttade med ett papper för att få färgerna lite "fläckiga". Det ska bli jättekul att se hur ni tar er an Marias läckra skiss.

Anna K W

Cirklar är svåra, tycker jag, men den här skissen inspirerade mig! Jag hade ett perfekt mönsterpapper på skrivbordet när jag satte mig för att ta itu med veckans skiss och det var som att kortet gjorde sig självt! Jag har använt en rund die med stygn längs kanten för att få lite extra effekt på mitt annars väldigt rena kort.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 6/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: